Selangkah menjejak usia

by - Saturday, January 25, 2020

     Jujur cakap, daripada dulu tak pernah sangka yang saya ni boleh jejak usia 20-an tu. Pernah tak terlintas dalam fikiran korang yang sebenarnya korang ni hidup tak lama? Dalam kita belek-belek kalendar 365/366 hari tu, sebenarnya terdapat 1 tarikh untuk pengakhiran hidup kita di dunia ni. Cuma.. kita tak pernah tau bila tarikh dan tahun tu dengan spesifik. 
    Sabar japp, bukan nak takutkan orang dengan mengaitkan hari lahir dan kematian hahahahahahaha. Itu apa yang terkadang saya terfikir. Semakin meningkat usia, semakin kita perlu sedar apa matlamat utama kita dalam hidup ni.
  Tapi, saya perasan je bila dah semakin membesar ni, saya dah macam malas untuk fikir macam mana nak sambut, dekat mana nak sambut, dan dengan siapa nak sambut hari jadi tu. Mana tak nyaaa, setiap tahun hari jadi tu mengena masa exam week 😅. Sebab tu saya rasa saya dah tak perlukan orang untuk 'hype' kan birthday saya sebagai tanda mengingati kelahiran saya. Cukup doa buat saya menjalani hidup dengan baik pun dah cukup. Itu jauhhhhh lebih bermakna buat saya. 
      Oh ya, saja nak kongsi. Selalunya doa masa hari jadi saya sama je setiap tahun, but this time saya ada tambah satu doa baru yang saya rasa saya tak pernah pun doa akan benda tu. Sounds weird right? Tapi betul lah tu. Dan.. dalam berdoa selama bertahun-tahun tu, saya rasa Allah dah kabulkan beberapa doa saya. Betul lah kata orang, kalau nak berdoa tu, doa lah biar spesifik. Kalau kita nakkan suatu benda tu doa sungguh-sungguh, dan jangan pernah main-main dengan doa sebab kita tak pernah sedar kadangkala doa bukan-bukan kita tu boleh termakbul. 
     Saya tak ada benda nak cakap untuk entri kali ni, cuma I think that someone deserves to be included in my blog post. Saya tak tau bila awak akan baca entri ni. Mungkin pada 25/01/2020 ataupun mungkin lewat daripada tarikh tu. Selamat Ulang Tahun buat insan yang jauh beribu kilometer di sana 🎂. Semoga apa yang awak impikan selama ni menjadi kenyataan. Saya tau awak seorang anak yang baik dan sentiasa komited dengan kerja awak. Saya sentiasa akan sokong apa yang awak lakukan 💯. Saya tak tau nak wish panjang-panjang, cuma ingat satu benda ni. Walau sibuk macam mana pun dengan hal-hal dunia, kejar lah dunia seiring kejar akhirat. Bila dua benda tu seimbang dan sebati dalam hidup awak, in shaa allah awak akan peroleh seluruh dunia isinya. Again, Sanah Helwah 🅰️


Note: updated in 31/01/2023. Saya dengan insan yang ada dalam entri ni dah tak contact dah.

You May Also Like

0 comments